Prima lună

Salut!

Sunt Ioana Dumitra şi o să vă povestesc aici cam cum cresc eu!

Prima lună de viaţă a început din data de 26 octombrie 2012 (de Sfântul Dumitru al cărui nume îl port), când m-am hotărât să ies din burtica mamei la ora 12:55 cu 3500g, 55cm, nota 10. Ca şi frăţiorul meu, Alex, şi eu m-am născut cu mult păr. Deja din prima zi, de la aproximativ ora 19, am fost dusă la mami care m-a pus la sân. În primele zile stăteam foarte mult la sân si sugeam de multe ori pe zi. Mama a crezut că nu mă satur, dar a testat cu porba suptului şi cu lapte praf, iar rezultatul a fost că mâncam bine şi nu îmi mai trebuia supliment.
Tati a stat cu mami acasă 3 săptămâni şi m-am simţit tare bine cu amândoi!
Frăţiorul meu nu m-a primit cu bucurie, a plâns şi a vrut să plece, dar lasă că o să cresc eu şi se schimbă treaba!
Buricul mi-a picat în ziua a 7-a după care am făcut prima băiţă şi am plâns.
Mami nu are deocamdată un cântar de bebe, dar m-a cântărit în alt fel cu tati, la 3 săptămâni. M-au luat în braţe şi m-au cântarit pe cântarul de adulţi, îmbrăcată şi apoi au făcut diferenţa. La mami aveam 4600g si la tati au ieşit 4700g. Asta înseamnă ca am luat deja în jur de un kilogram în greutate.
Îmi place mult să stau pe burtă; am stat aşa încă din spital. Îmi place şi să dorm pe burtă în pătuţ, mă calmez foarte bine aşa; de asemenea, îmi place să stau pe burtă pe pieptul mamei. Încă din prima săptămână am reuşit ca, stând pe burtă, să îmi întorc capul dintr-o parte în cealaltă.
Pe la 3 săptămâni reuşesc să stau în braţe mai mult timp cu capul susţinut.
La sfârşitul lunii reuşesc binişor să îmi întorc capul dintr-o parte în alta, stând pe spate.
Treptat îmi răresc mesele. Dacă la spital sugeam foarte des şi mult, deja în săptămâna 3 sug şi la 3 ore în timpul zilei, dar în majoritatea cazurilor la 2 ore; iar noaptea mă trezesc în general o singură dată. Însă dimineaţa pe la 6 nu mai am somn şi mă doare burtica.
Am un sunet pe care îl scot, ca un gângurit. Mami spune că aşa făcea şi frăţiorul meu când era mic ca şi mine.
Prima ieşire a fost la 10 zile - când am fost cu Alexuţ la doctor, lângă noi. Apoi am tot ieşit câte puţin când era vreme frumoasă.
Încă nu am zâmbit, dar am făcut o grimasă asemănătoare. :)
La bilanţul de o lună de la medic cântăresc 4800g. Măsurătoarea de lungime a ieşit de 54cm, deoarece măsurătoarea de la medici diferă de modalitatea de măsurare de la spital.